zaterdag 10 december 2016

Vinktas

Vorige week postte een goede vriendin een oproepje om mee te doen aan een cadeautjes ketting. Verstuur één pakje naar iemand, en krijg er tot 36 zelf voor terug. Ik was heel benieuwd hoe dat kan, en ik geloof erin dat het kan, toch als er genoeg mensen de voorzichtigheid even overboord zouden gooien. 

Hoe werkt het? Leen doet mee via Haike. Ik doe mee via Leen. Ik kreeg van Leen contactgegevens van Haike en ik moet naar haar een cadeautje sturen. Daarna zoek ik ook mensen die willen mee doen. Wie met mij wil meedoen, moet naar Leen een cadeautje sturen (dat zijn er ondertussen vier!). En alle vrienden van die mensen, sturen mij een cadeautje. Als alle vier deze meiden minstens één iemand vinden die het ook zien zitten, dan krijg ik toch al vier cadeautjes. 

Als het er geen vier zijn, vind ik het niet erg. Kort na mijn oproepje, wou een andere hele goeie vriendin meedoen en de avond erna kreeg ik van één van haar vrienden al een cadeautje. Een naaiboek! Wat een leuke verrassing. 

Maar ik dwaal af.

Ik hou niet van onpersoonlijke cadeaus. Zelfs voor iemand die ik niet ken, wil ik geen standaard cadeau kopen in de winkel. Ik koos om een schoudertas te maken, een tas die erg multifunctioneel is. Volgens mij kan je daar weinig mis mee doen. De Vinktas is een ideaal patroon voor zo'n tas.


Ik dook in mijn persoonlijke stoffenvoorraad. Combinaties kiezen vind ik ontzettend moeilijk. Na veel wikken en wegen koos ik ervoor om de buitenkant simpel te houden. Ik kocht een tijdje terug enkele vaatdoeken bij de zeeman, en deze waren perfect voor dit project. Het onderste deel van de tas is een stofje die ik maanden geleden bij de kringloopwinkel vond. 


Een klein restje gouden paspel maakt het geheel toch iets leuker.


Een label mag niet ontbreken! 


En als binnenkant koos ik voor een muntgroen katoentje met witte stipjes. Een fleurige binnenkant.


Ik ben zelf heel blij met het resultaat, en ik hoop Haike ook. En indien niet, kan ze hem ook nog cadeau doen aan iemand wiens smaak het wel is.




1 opmerking:

  1. Dag Julie! Haike hier. Net je geschenkje mogen openen! Wat een fantastisch leuke tas is dit! Zo fijn dat je deze zelf hebt gemaakt!! Ik ben alvast fan. Deze tas zal mijn nieuwe tas om naar het werk te gaan worden!! Danku danku danku!! X

    BeantwoordenVerwijderen