maandag 21 november 2016

Organizing (3) // Fournituren

Ondertussen is het weer een eindje geleden dat ik hier iets nieuws postte. De reden daarvoor: arm in de gips. Het leven van een moeder. Door een domme val over speelgoed viel ik op mijn eigen arm. Niet gebroken, maar wel een barst. Dat is dus genoeg om ondertussen al meer dan een week niet meer alleen voor mijn eigen kindjes te zorgen. Bij deze dus ook een welgemeende dank aan al wie me de afgelopen tijd uit de nood kwam helpen!

Van naaien komt er dus ook niets meer in huis, maar deze post had ik nog klaar staan. Het gaat over het organiseren van de vele fournituren die ik in huis heb. En geloof me, ik zou er nog veel meer willen. Liefst van al zou ik een klein stoffen- en fourniturenwinkeltje in mijn huis willen. 

Lint, paspel, ritsen en zoveel meer
De lades van mama zijn ideaal om deze dingen op te bergen. Ook velcro, elastieken, tassenband en andere fournituren kregen hier een plaats in. Met een label op de lade vind ik nog zoveel sneller wat ik zoek.






Om mijn linten ietwat netjes op te bergen zocht ik op pinterest een nuttig systeem. Ik vond enkele mogelijkheden, maar koos uiteindelijk voor het dertiende idee op deze blog

Zo ziet het er bij mij uit.


Dit is eigenlijk een heel low budget opbergmanier, want we spenderen toch liever ons geld aan stof en fournituren. Am I right or am I right?  Soit, hier vertel ik graag hoe ik dit aanpakte.
In de Action kocht ik knutselpapier. Ik plakte dit op karton die we nog hadden van één of andere kast en daaruit sneed ik kaartjes om linten op te draaien. Nu heb ik mijn linten allemaal op een gelijke grootte opgerold in een lade. Veel netter dan alle linten door elkaar. 

Knopen
De vele knopen die ik bezit moesten onlangs ook dringend gesorteerd worden. Ik kocht in de Wibra belegdoosjes die op elkaar gestapeld zijn. In de AVA kocht ik kleine plastic zakjes. Elk bakje heeft een kleur en in de bakjes heb ik de gelijke knopen telkens in een klein zakje gestopt. Handig!



























Flock en Flex
Flex- en flockfolie koop ik op vellen die perfect in een A4-map passen. Deze mappen zijn ideaal daarvoor. De labels zijn misschien wat overdreven, maar ik vind het toch gemakkelijk om snel het juiste kleur terug te vinden. Dus nee, het is niet overdreven.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten